fbpx

Webáruház CRO audit

Webáruházad sikerét nem csupán a termékek minősége, a marketing vagy az árstratégia határozza meg.

A weboldalad minden egyes elemének optimalizálása kulcsfontosságú a konverzió növelésében és ezáltal a nyereséges működésben.

 
Webáruházad teljeskörű konverziófókuszú áttekintését és elemzését végezzük az audit során. Best practice-ek és szakértői tapasztalat alapján kialakítottunk egy átfogó vizsgálatot, melyen végighaladva könnyen megvalósítható eredményeket érhetsz el.

A konverzió akkor következik be, amikor a weboldal látogató azt a cselekedetet hajtja végre, ami az adott oldal vagy weblap célja.

Ekereskedelem esetén ez jellemzően a vásárlás.

Egy alapos webshop CRO audit feltárja azokat a rejtett problémákat, amelyek frikciós pontként, akadályként gátolják a konverziót. 
 
A “Külső Szem” Ereje
Gyakran, ami nekünk logikus, az a felhasználók számára nem az. Egy külső szakértő bevonása objektív véleményt és friss perspektívát hoz, felfedezve olyan problémákat, amelyekre talán sosem gondoltál volna.
 
Az e-kereskedelem világában az állandó fejlődés és finomhangolás elengedhetetlen. Egy jól megtervezett szakértői site audit nem csak azonnali javulást hozhat, hanem a hosszú távú növekedést is elősegítheti.
 

“A lehető legegyszerűbben közelítsünk meg mindent, de annál semmivel sem egyszerűbben”

Albert Einstein

A webáruház CRO audit alapvető lépései, amelyek segítnek felfedezni és kiaknázni weboldalad teljes potenciálját. 

Minden audit az adatok elemzésével kezdődik.
A mérések és adatok segítségével értékeljük a felhasználói viselkedést, felismerve a konverziós útvonalakat és az esetleges akadályokat. 

Az első benyomások itt kezdődnek. A fő célja, hogy megismerje a vevő, mivel foglalkozik az oldal, hogy megbízzon benne. Itt főleg bemutatkozó és bizalomerősítő elemeket szoktunk vizsgálni, amivel elérhetjük, hogy a látogató tovább akarjon menni más oldalakra. 

Segíti a látogatókat, hogy megtalálják amit keresnek. Weboldalad katalógusaként működik.  Tiszta és logikus navigáción, releváns és gyors szűrőkön a fő hangsúly. 
Itt vizsgáljuk a termékek kereshetőségét, a szűrők tartalmát és működését, használhatóságát, valamint a megjelenő termékkártyák adattartalmát és átláthatóságát is elemezzük, sok más tényező mellett. 

Itt dől el a vásárlás. Részletes, de átlátható információk, vonzó képek és világos CTA  szükséges.

És ami a kulcs: a USP, azaz egyedi értékajánlatokra van itt szükség, hogy a vevő megkapja a választ: Miért itt vásároljak, miért jó ez nekem?
Nagyon sok tényezőt elemzünk a termékoldalon, nincs minden webáruházra érvényes sablon, nagyon sok függ a terméktől, a vásárlói célcsoporttól, a vásárló által vélt vagy valós “kockázattól” és sok más tényezőtől. 
A termékoldal a webshop audit legfontosabb része, ez a terület kapja a legnagyobb fókuszt, itt szokott lenni a legtöbb olyan tényező, amelynek javításával jelentős konverziójavulás érhető el. 

Letisztultság és bizalmat sugárző elemek (pl. biztonsági ikonok) növelik a továbblépés esélyét a kosároldalon. Webáruháztól, terméktől függően van itt létjogosultsága a további, upsell és cross-sell ajánlatok, valamint minden esetben egyértelműen látni kell a felmerülő további költségek, a rendeléssel kapcsolatos egyén információkat, mivel itt még nem teljesen elkötelezett a potenciális látogató, fontos minden szükséges információt emészthető, átáható formában rendelkezésére bocsátani. 

Minél kevesebb lépés, mező és zökkenőmentes fizetési folyamat a cél.

 Az audit eredményét egy 2-2,5 órás videó híváson prezentáljuk. Az elkészült részletes riportot és a videóhívást is elküldjük saját felhasználásra.

Segíthetünk? Írj nekünk!

Hagyj üzenetet…

“2008 óta foglalkozom e-kereskedelemmel, és sok “szakértővel” volt már dolgom. András többek között abban különbözik tőlük, hogy valódi gyakorlati tapasztalatai vannak, nem csupán elméleti szakember. Ami még egyedivé teszi a vele való együttműködést, az a segítőkészsége: mindig többet kaptam tőle, mint amire számítottam.”

Dulka Béla
Hellovital.hu

Kérdéseid vannak? Írj nekünk!