Webáruház CRO audit
Webáruházad sikerét nem csupán a termékek minősége, a marketing vagy az árstratégia határozza meg.
A weboldalad minden egyes elemének optimalizálása kulcsfontosságú a konverzió növelésében és ezáltal a nyereséges működésben.
A konverzió akkor következik be, amikor a weboldal látogató azt a cselekedetet hajtja végre, ami az adott oldal vagy weblap célja.
Ekereskedelem esetén ez jellemzően a vásárlás.
“A lehető legegyszerűbben közelítsünk meg mindent, de annál semmivel sem egyszerűbben”
Albert Einstein
A webáruház CRO audit alapvető lépései, amelyek segítnek felfedezni és kiaknázni weboldalad teljes potenciálját.
A mérések és adatok segítségével értékeljük a felhasználói viselkedést, felismerve a konverziós útvonalakat és az esetleges akadályokat.
Az első benyomások itt kezdődnek. A fő célja, hogy megismerje a vevő, mivel foglalkozik az oldal, hogy megbízzon benne. Itt főleg bemutatkozó és bizalomerősítő elemeket szoktunk vizsgálni, amivel elérhetjük, hogy a látogató tovább akarjon menni más oldalakra.
Segíti a látogatókat, hogy megtalálják amit keresnek. Weboldalad katalógusaként működik. Tiszta és logikus navigáción, releváns és gyors szűrőkön a fő hangsúly.
Itt vizsgáljuk a termékek kereshetőségét, a szűrők tartalmát és működését, használhatóságát, valamint a megjelenő termékkártyák adattartalmát és átláthatóságát is elemezzük, sok más tényező mellett.
Itt dől el a vásárlás. Részletes, de átlátható információk, vonzó képek és világos CTA szükséges.
Nagyon sok tényezőt elemzünk a termékoldalon, nincs minden webáruházra érvényes sablon, nagyon sok függ a terméktől, a vásárlói célcsoporttól, a vásárló által vélt vagy valós “kockázattól” és sok más tényezőtől.
A termékoldal a webshop audit legfontosabb része, ez a terület kapja a legnagyobb fókuszt, itt szokott lenni a legtöbb olyan tényező, amelynek javításával jelentős konverziójavulás érhető el.
Letisztultság és bizalmat sugárző elemek (pl. biztonsági ikonok) növelik a továbblépés esélyét a kosároldalon. Webáruháztól, terméktől függően van itt létjogosultsága a további, upsell és cross-sell ajánlatok, valamint minden esetben egyértelműen látni kell a felmerülő további költségek, a rendeléssel kapcsolatos egyén információkat, mivel itt még nem teljesen elkötelezett a potenciális látogató, fontos minden szükséges információt emészthető, átáható formában rendelkezésére bocsátani.
Minél kevesebb lépés, mező és zökkenőmentes fizetési folyamat a cél.
Az audit eredményét egy 2-2,5 órás videó híváson prezentáljuk. Az elkészült részletes riportot és a videóhívást is elküldjük saját felhasználásra.
“2008 óta foglalkozom e-kereskedelemmel, és sok “szakértővel” volt már dolgom. András többek között abban különbözik tőlük, hogy valódi gyakorlati tapasztalatai vannak, nem csupán elméleti szakember. Ami még egyedivé teszi a vele való együttműködést, az a segítőkészsége: mindig többet kaptam tőle, mint amire számítottam.”