-
USP és frikció!!
Ezt a két kifejezést gyakran hallják azok az ügyfelek, akinek konverzióoptimalizálás területén segítek vagy akik hallgatják az előadásaimat.
Na de mit is jelentenek ezek?
Kezdjük a USP-vel. Ez angol a Unique Selling Proposition kifejezést takarja. Azaz egyedi értékajánlat (csak a EÉA kevésbé hangzatos rövidítés, nem?)
Ez azoknak a tényezőknek az összessége, ami megválaszolja a következő kérdést:
Miért a te webáruházadban vásároljak, miért lesz ez jó nekem?
- Milyen egy jó USP?



Egyértelmű és könnyen érthető
+1:
Lehet picit polgárpukkasztó és “kockázatos”, a márka hangnemétől függően
Például:
– Extra garancia
– Szakértőnk segít
– Organikus alapanyagok
– 100 napig visszaküldheted
– Gyorsan megtanulható (Canva)
– Könnyű összeszerelhetőség (Ikea)
– Egyszerű használhatóság (pl Evernote)
– Gyors szállítás: “Másnapra ott van Nálad!
– Újrahasznosításból származó csomagolóanyag
– Ingyenes próbaidőszak teljes funkcionalitással (előfizetéseknél)
– Ingyenes próbaidőszak teljes funkcionalitással (előfizetéseknél)
- Mi NEM USP:
– 14 napos elállás (törvényileg kötelező, ki sem szabad írni mint extra előny)
– bankkártyás fizetési lehetőség (2024 van, emberek, ez már ALAP!!)
– Házhozszállítás (Most tényleg, ez valakinél USP??? És igen, van ahol annak adják elő)
– ”Megbízható bolt” Ha magunkról mondjuk, nem USP!
Foglalkozz a USP-vel, keresd meg, miben vagy egyedi, miben adsz értéket és jelenítsd meg a webshopod MINDEN OLDALÁN!